Головне управління ДПС у Луганській області ІНФОРМУЄ: Облік товарних запасів
Шановні платники! Головне управління ДПС у Луганській області інформує, що 26.11.2021 року набирає чинності наказ Міністерства фінансів України від 03.09.2021 № 496 (далі – Наказ № 496), яким затверджено Порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних – осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку (далі – Порядок).
Даний Порядок встановлює правила ведення обліку товарних запасів та поширюється на фізичних осіб - підприємців, у тому числі платників єдиного податку (далі – ФОП), які відповідно до п. 12 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» повинні вести облік товарних запасів та здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку, та осіб, які фактично здійснюють продаж товарів (надання послуг) та/або розрахункові операції в місці продажу (господарському об’єкті) такого ФОП.
Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).
Зокрема, з поміж іншого порядком передбачено, що облік товарних запасів здійснюється ФОП шляхом постійного внесення до Форми обліку інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів, які є невід’ємною частиною такого обліку.
Форму ведення обліку товарних запасів (далі – Форма обліку) затверджено додатком 1 до Наказу № 496.
Варто звернути увагу на те, що ФОП, який здійснює діяльність у декількох місцях продажу, веде облік товарних запасів також за кожним окремим місцем продажу на підставі первинних документів, які підтверджують отримання товарів таким ФОП або окремим місцем продажу (господарським об’єктом), та/або первинних документів на внутрішнє переміщення товарів між ФОП та його окремими місцями продажу (господарськими об’єктами). При цьому, первинні документи на внутрішнє переміщення товарів є невід’ємною частиною такого обліку. А внесення даних до Форми обліку щодо надходження товарів на підставі первинних документів здійснюється до початку їх реалізації.
ФОП на власний розсуд може обрати формат ведення Форми обліку - паперовий або електронний.
Також ФОП повинен забезпечити зберігання Форми обліку, первинних документів на товари у місці продажу (господарському об'єкті) до моменту вибуття останньої одиниці товару, відображеної в таких первинних документах.