Девайси для навчання – хто може отримати? Відповіді на найпоширеніші питання

Дата: 19.09.2023 15:58
Кількість переглядів: 78

Фото без опису

 

Про допомогу

Нині багато дітей залишаються не тільки без доступу до якісної освіти, але й без можливості дізнатися нову і цікаву інформацію або просто поспілкуватися з друзями. Девайси для дитини – це не лише про підʼєднання до уроків. Міністерство освіти та науки України намагається забезпечити комфорт для якомога більшої кількості дітей. Для цього працює з різними партнерами: бізнесом, урядовими організаціями, фундаціями та міжнародними організаціями. Пропонуємо вам ознайомитися з відповідями на найпоширеніші питання, які надає Міністерство.

  1. Скільки девайсів уже доставлено та які подальші плани? У 2022 році основний фокус був на вчителях. За рік вдалося передати 95911 ноутбуків. У 2023 для учнів передано 35192 гаджети. До кінця року буде передано ще приблизно 40 тисяч девайсів для дітей. Проте Міністерство працює над тим, щоб ця кількість постійно зростала.
  2. Як МОН збирає та аналізує потребу в девайсах? Інформація збирається через департаменти освіти і науки ОВА. Області провдять опитування громад, а громади – закладів освіти. Каскадним методом МОН оцінює реальну потребу та передає ці дані партнерам. Таким чином формується довіра з боку партнерів, для яких верифіковані дані є важливим фактором під час ухвалення рішення про надання підтримки
  3. Як визначають, хто саме отримає девайси? Які категорії населення є пріоритетними? У кожної дитини має бути доступ до навчання. Проте є соціально незахищені категорії населення, які потребують допомоги першочергово. Це діти з малозабезпечених сімей, багатодітні сім’ї, внутрішньо переміщені діти, діти з особливими освітніми потребами, інвалідністю або ті, хто позбавлений батьківського піклування
  4. Чи є пріоритетні області? МОН розглядає девайси передусім як доступ до дистанційної освіти, тому в пріоритеті області, у яких переважає дистанційне навчання. Здебільшого девайси розподіляють пропорційно між цими областями України. У жодної з них немає пріоритету одна над одною
  5. Як моніторити передавання девайсів? Що таке дашборд розподілу гаджетів? МОН намагається, щоб їх робота і співпраця з партнерами з розвитку була прозорою та відкритою. Для цього МОН запустили спеціальний дашбот, у якому кожний може моніторити кількість девайсів, переданих до конкретної області, населеного пункту чи конкретного закладу освіти, спостерігати, скільки девайсів отримують учні, а скільки – вчителі. Дашборд можна використовувати для перевірки кількості девайсів, отриманих вашим закладом освіти та у разі невідповідності залишити всій відгук
  6. Як батькам або закладам освіти подати запит на отримання девайсів? Що робити, якщо запит надіслано, але немає зворотнього зв’язку? Батькам необхідно зафіксувати потребу в девайсі через подання заяви до закладу освіти, у якому навчається дитина. Важливо тримати зв’язок зі своїм закладом, бо саме він вирішує, хто саме отримає девайс після того, як вони потрапляють до школи. МОН зі свого боку постійно актуалізує потребу на основі даних від областей та комунікує її з партнерами розвитку. МОН не вирішує, хто саме отримає цифровий пристрій і не може впливати на ці рішення
  7. Як девайс потрапляє до дитини? Хто є власником гаджету? За що відповідальний власник? Юридичними власниками девайсів є заклади освіти. Департаменти освіти і науки ОВА отримують обладнання через підписання актів приймання-передавання з партнерами та розподіляють пристрої серед громад, а громади – серед закладів освіти. Заклад передає девайси дітям або вчителям, які потребують їх найбільше, у користування, – як це було з підручниками. Іноді заклади освіти бояться передавати отримані девайси, а батьки їх брати. МОН закликає не боятися, не ховати гаджети у сейфах, а передавати їх у користування за цільовим призначенням. Якщо дитина є ВПО, але досі зареєстрована і навчається у своєму закладі освіти, школа має передати їй девайс будь-яким зручним способом. Заклади освіти не можуть передавати отримані девайси дітям, які перебувають за кордоном, оскільки одержане обладнання є зареєстрованим майном таких закладів
  8. Що робити в разі несправності або втрати девайсу? На жаль, іноді трапляється, що отриманий девайс не вмикається, діти випадково ламають гаджет або його пошкоджують/втрачають унаслідок форс-мажорних обставин, зокрема через військові дії. У такому разі батькам необхідно звернутися до свого закладу освіти. Оскільки саме заклад освіти є власниками одержаної техніки, вони мають намагатися забезпечувати відновлення девайсу самостійно. У разі, якщо обладнання ремонту не підлягає – необхідно застосувати процедуру списання відповідно до чинного законодавства України (з документальною фіксацією пошкодження, знищення чи втрати)

Куди звертатися

Для отримання девайсу батькам необхідно зафіксувати потребу через подання зави до закладу освіти, у якому навчається дитина. Публічна інформаційна панель – дашборд, у якому розміщено інформацію про розподіл компʼютерного обладнання: https://cutt.ly/1wxFm2FK


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь