Представникам місцевого самоврядування: як коректно взаємодіяти з ветеранами /ветеранками
Коли ветеран / ветеранка потребують розв’язання проблем, то у числі перших інстанцій, до яких доводиться звертатися, є органи місцевого самоврядування. Але знайти спільну мову з системою державної підтримки іноді буває непросто.
Що можна зробити? Для формування взаєморозуміння фахівцям усіх рівнів варто впроваджувати у відносинах із ветеранською спільнотою етичні кодекси поведінки. І почати з поваги до людей, які віддали частину себе для захисту Батьківщини. Дійсно щире ставлення має бути у словах і діях, незалежно від фізичного чи емоційного стану людини, яка повернулася з фронту.
Рекомендації для взаємодії з повагою до гідності та досвіду кожної людини зібрані
у спеціальному розділі «Довідника безбар’єрності» – «Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія» https://bit.ly/3JKOTal
та у створеному на його основі однойменному освітньому серіалі, який можна переглянути на Дія.Освіта – https://bit.ly/3UYvZSK або на YouTube Ти як? – https://bit.ly/4aZfBZ0
Проєкт реалізовано у межах ініціативи першої леді Олена Зеленська.
Під час спілкування з ветераном / ветеранкою варто врахувати, що їм часто притаманні замкнутість, бажання закритися від оточення. Ці люди не завжди довіряють тим, хто не пройшов через бойові дії. Сприяти діалогу та пошуку рішень можуть ветеранські спільноти. Тому важливо всіляко підтримувати створення та діяльність відповідних хабів і майданчиків.
Люди, які повернулися з фронту, можуть мати труднощі з концентрацією, запам’ятовуванням і ухваленням рішень. Тому з боку влади буде доречно підготувати чіткі інструкції: що, коли, де, у якій послідовності має зробити захисник / захисниця. Бажано, у письмовій формі.
У жодному разі не припустимі агресія та знервованість. Люди, які пройшли війну, мають надзвичайно загострене почуття справедливості, категорично не сприймають порушення порядку. І на мінімальний прояв недружності у свій бік можуть відреагувати емоційно.