21 березня 2018 року засідання круглого столу

Дата: 26.03.2018 10:47
Кількість переглядів: 246

Фото без опису

 

 

21 березня 2018 року Міловський селищний голова Павло Лукянцов взяв участь в роботі круглого столу на тему «Сучасний стан та перспективи енергобезпеки Міловського району», яка відбулась в Міловській райдержадміністрації. На засіданні був проведений аналіз проблемних питань у сфері газо-, електро- та водопостачання, а також обговорення шляхів їх вирішення.

В нашому селищі, внаслідок невизначення з формою управління багатоквартирними будинками, виникла загроза відключення споживачів природного газу, які мешкають у багатоквартирних будинках. На підставі вимог п.1 глави 5 розділу ІІІ Кодексу газорозподільних мереж та п. 3.4 глави 3 розділу V «Правил безпеки систем газопостачання», затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України № 285 від 15.05.2015, зареєстрованих в Мінюсті України 08.06.2015 р. № 675/27/119, оператор ГРМ і власник (балансоутримувач) відомчих мереж повинні заключити договір розподілу природного газу.

Власником відомчих мереж в багатоквартирному будинку не може бути тільки юридична.

В Україні склалася ситуація, що практично жодна обслуговуюча організація (ЖЕК) не є легітимним балансоутримувачем жодного з багатаквартирних житлових будинків. Така ситуація виникла через недосконалість законодавства. Але, з набуттям чинності Закону України від 14 травня 2015 року № 417-VIII «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», а також інших законодавчих норм, можна визначити, що багатоквартирний житловий будинок – це цілісний майновий комплекс, який є спввласністю власників квартир та нежитлових приміщень у ньому, що включає можливість його перебування у власності держави чи територіальної громади. Тому, згідно з положеннями цього закону, з 01.07.2016 року власники квартир в багатоквартирних будинках повинні самовизначитись з формою управління своїми багатоквартирними будинками, а саме: 1) створити об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі – ОСББ) і здійснювати управління особисто чи за допомогою найнятого управителя;

2) не створюючи ОСББ здійснювати управління через загальні збори мешканців за допомогою представника або за допомогою найнятого управителя.
Є ще третій варіант, який більше схожий на погрозу. Згідно з п. 5 перехідних положень Закону, у разі якщо протягом одного року з дати набрання чинності цим Законом співвласники багатоквартирного будинку, у якому не створено об’єднання співвласників, не прийняли рішення щодо форми управління багатоквартирним будинком, управління здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташовано багатоквартирний будинок. Договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком строком на один рік від імені співвласників підписуватиме уповноважена особа виконавчого органу відповідної місцевої ради, за рішенням якої призначено управителя. В такому випадку існує загроза зловживань з боку посадових осіб виконавчого органу, який, ймовірно, із самого початку буде зацікавлений у співпраці з визначеним управителем.

В такій ситуації найбільш сприятливим для власників квартир в багатоквартирному будинку є створення ОСББ.

  Основні переваги створення ОСББ:

  • прозорі витрати і постійний контроль за якістю житлово-комунальних послуг. Адже співвласники будинку самостійно формують свій бюджет, штатний розклад, визначають внески на утримання будинку, самостійно обирають постачальників послуг з вивезення сміття, прибирання двору, і т.д. А отже, безпосередньо контролюють якість усіх послуг та їх вартість;
  • розумне господарювання. Мешканці можуть наперед запланувати заходи щодо поліпшення стану свого будинку. Це стосується як ремонту всієї будівлі, так і її модернізації — наприклад, установлення систем енергозбереження або запровадження інших заходів, спрямованих на зменшення видатків без втрати якості послуг;
  • мешканці стають власниками майна та приміщень загального користування в будинку. Після реєстрації ОСББ має право відвести прибудинкову територію в спільну сумісну власність та використовувати її для здійснення господарської діяльності (будівництва гаражів, здачі в оренду тощо).
  • додатковий прибуток та послуги за меншою ціною. Кошти від оренди підвалів, службових квартир, прибудинкової території, магазинів, що розташовані в будинку, мають надходити на рахунки ОСББ і витрачатися на обслуговування будинку. Адже всі ці приміщення повинні перейти на баланс ОСББ. Реєстрація ОСББ дає змогу отримувати якісні житлово-комунальні послуги за меншою ціною, оскільки об`єднання співвласників є неприбутковою організацією і не сплачує податок на прибуток та податок на додану вартість.
  • За умови створення ОСББ  зростає зацікавленість та відповідальність мешканців будинку та, як наслідок, підвищується ефективність управління спільною власністю.

 Отже, всі ці переваги очевидні. Тому, Міловська селищна рада закликає наших громадян не лякатися нових форм управління майном. Тільки так ми зможемо навчитись ефективно розпоряджатися своєю власністю. Це найбільш ефективний шлях розбудувати громадське суспільство європейського рівня у нашому селищі.

 

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь