Фонду соціального страхування України інформує: Е-лікарняний, нові роз'яснення

Дата: 19.08.2021 13:20
Кількість переглядів: 272

1) 

Е-лікарняний: що змінюється для працівника та роботодавця

 

Отримання е-лікарняного працівником не впливає на процедуру призначення, розрахунку та виплати матеріального забезпечення від Фонду соціального страхування України (далі – Фонд).

Після оформлення лікуючим лікарем електронного медичного висновку (автоматично відбувається відкриття е-лікарняного), працівник має повідомити про це свого роботодавця будь-яким зручним обом способом, наприклад, телефоном. Інформацію щодо відкритого е-лікарняного буде відображено в особистих кабінетах працівника та роботодавця на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Після закриття е-лікарняного він стає підставою для призначення матеріального забезпечення і оформлення роботодавцем заяви-розрахунку (в разі допомоги по вагітності та пологах – одразу після відкриття).

Протягом десяти днів після закриття е-лікарняного роботодавець призначає матеріальне забезпечення застрахованій особі. Для цього:

- е-лікарняний друкується або залишається в електронному вигляді;

- кадрова служба або відповідальна особа кадрової служби визначає страховий стаж застрахованої особи (пільги) та кількість календарних днів непрацездатності. За визначенням роботодавця зазначена інформація формується у паперовому або в електронному вигляді;

- е-лікарняний, відомості про страховий стаж та кількості днів непрацездатності передаються до комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства;

- комісія із соціального страхування підприємства виконує весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 13;

- рішення про призначення або відмову у призначенні матеріального забезпечення комісія (уповноважений) із соціального страхування передає до бухгалтерії підприємства, яка нараховує матеріальне забезпечення;

- заповнюється заява-розрахунок та подається до робочого органу виконавчої дирекції Фонду за місцем обліку роботодавця. Подати заяву-розрахунок роботодавець має не пізніше 5 робочих днів з моменту прийняття рішення про призначення матеріального забезпечення комісією (уповноваженим).

Звертаємо увагу роботодавця: дата отримання коштів від Фонду за е-лікарняними, як і за паперовими, залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку за відповідним лікарняним до ФССУ. Слідкувати за станом перерахування коштів на рахунки роботодавців працівники можуть онлайн в телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund за тегом #фінансування страхувальників. У щоденній звітності в розрізі регіонів оновлюється інформація щодо профінансованої дати, в яку подано заяву-розрахунок.

____________________________________________________________________________________________

2) 

Е-лікарняний: відмінності оформлення тимчасової непрацездатності

Порядок оформлення тимчасової непрацездатності лікуючим лікарем у випадку е-лікарняного відрізняється від порядку оформлення паперового листка непрацездатності.

Зокрема, на відміну від паперових листків непрацездатності, які можуть продовжуватись лікарем одноосібно до 15 календарних днів, медичні висновки для формування е-лікарняних лікарі можуть створювати одноосібно терміном до 30 календарних днів. Подальше підтвердження тимчасової непрацездатності потребує огляду лікарсько-консультативною комісією (далі – ЛКК).

Водночас, орієнтовний термін тимчасової непрацездатності у медичному висновку має відповідати стану пацієнта і медичним протоколам. Орієнтовний термін непрацездатності пацієнта лікуючий лікар визначає індивідуально, але з обов’язковим урахуванням медичних протоколів. Якщо пацієнт не одужає в орієнтовно визначений при огляді термін, лікар сформує новий медичний висновок і продовжить непрацездатність пацієнта.

Якщо е-лікарняний сформований одразу на 30 днів, призначення матеріального забезпечення застрахованій особі за цим лікарняним відбудеться лише після завершення  30 днів, а отже, сповільниться отримання фінансування від Фонду соціального страхування України (далі – Фонд), оскільки е-лікарняний стає підставою для нарахування допомоги лише після завершення його дії.

Крім того, створення довготривалих медичних висновків є фактором ризику їх автоматизованого відбору єдиною інформаційно-аналітичною системою Фонду на перевірку.

Для паперових листків непрацездатності залишається чинною Інструкція про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженою наказом МОЗ України від 13.11.2001 № 455. Відповідно до її положень для паперових лікарняних передбачена видача листка непрацездатності терміном до 5 календарних днів, загальний граничний строк самостійної видачі складає 15 днів. Продовження листка непрацездатності до 30 днів проводиться лікуючим лікарем спільно з завідувачем відділення, а надалі – ЛКК.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь