Порядок створення та організація роботи пунктів незламності
21 лютого 2024 року за програмою «U-LEAD з Європою» начальник відділу взаємодії з правоохоронними органами, мобілізаційної роботи та цивільного захисту Руслан Жуков та головний спеціаліст відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, земельних відносин, екології та благоустрою Денис Нєчаєв в режимі онлайн інфосесії відвідали відкритий захід з інформування на тему: «Порядок створення та організація роботи пунктів незламності».
На заході обговорено такі питання:
1) Особливості створення та роботи пунктів незламності в громадах;
2) Алгоритм дій органів місцевого самоврядування щодо організації діяльності пунктів незламності;
3) Завдання органів місцевого самоврядування щодо організації роботи пунктів незламності та примірний перелік обладнання для їх облаштування.
Спікер Олег Ільницький, керівник РО «U-LEAD з Європою» у Миколаївській області доповів, що для створення та роботи пунктів незламності в громадах потрібно провести оцінку потреби в кількості та розташуванні пунктів незламності, а саме:
- провести аналіз чисельності населення громади, щільності заселення в різних населених пунктах;
- наявної інфраструктури в населених пунктах -приміщень комунальної власності;
- визначення районів громади, де проживає найбільше уразливих категорій населення;
- врахування транспортної доступності потенційних об’єктів для пунктів.
Сергій Тереля, радник з питань муніципального управління та відновлення РО «U-LEAD з Європою» у Закарпатській області довів до аудиторії основні дії органів місцевого самоврядування щодо організації діяльності пунктів незламності, які можна розділити на два етапи.
1) Затвердження ОМС переліку приміщень для пунктів незламності:
- перелік потенційних об’єктів;
- переговори з балансоутримувачами;
- розгляд комісією ТЕБ та НС;
- затвердження остаточного переліку об’єктів;
- розпорядження про тимчасове використання;
- укладання меморандумів або договорі.
2) План заходів та матеріально технічне забезпечення пунктів незламності:
- встановлення генераторів;
- облаштування систем опалення;
- забезпечення базовими меблями;
- встановлення засобів зв’язку;
- забезпечення гарячим приладдям;
- встановлення зарядних пристроїв;
- заготівля запасів питної води, килимків, ковдр, посуду.
Висновки проведеного заходу про порядок створення та організації роботи пунктів незламності:
- пункти незламності є ключовими об’єктами для надання екстрених послуг населенню в умовах війни та інших кризових ситуацій;
- враховуючи багатофункціональність, пункти незламності можуть виконувати роль як тимчасового притулку, так і пункти психологічної підтримки та інформування, а також інших напрямів підтримки населення в кризових ситуаціях;
- ефективна робота пунктів незламності потребує тісної взаємодії місцевих органів влади з волонтерськими, громадськими організаціями та соціально-відповідальним бізнесом;
- важливою є компетентність підходу при створенні та функціонуванні пунктів незламності, включаючи правові, організаційні та логістичні аспекти.
На прикінці заходу були розглянуті приклади кращих практиків ОМС щодо функціонування пунктів незламності в територіальних громадах.
Також нагадаємо, що для необхідності знайти пункти незламності можна за посиланням на сайті nezlamnist.gov.ua.